А стига де! Мислих си, че заради Цветница няма да има епизод и затова вчера не проверявах, а то не само има, ами с онзи мега мозък дето пише Нимрод, дето поради незнайна причина наскоро се прекръсти на безличното Ним. Ще слушам с голямо уоволствие. Благодаря!
Изслушах го. Може би това е първият път да чуя първо втората серия. Не помня да съм го правил. И чух и представянето на госта. Тъкмо щях да изкритикувам, че в сказката с Боби (Турбото, хи-хи) за турнето наблегнаха, че това нещо Нимрод не се транслира към двоичен код, а към цъ плюс едно, за да се ползват милионите човеко часове оптимизации вложени в него. Обаче все пак това в представянето почти се казва. Но пък във втората част изобщо не се споменава, а начина на казване в първата не се разбира, за какво става въпрос. Говореното във втората част е сякаш става въпрос за нормално транслиране.
И пак в представянето стана въпрос защо е това безобразно Ним. Оказа се пак нещо казано на сказката, че на хамериканоски жаргон било значило битник. Но мислех цялата работа за майтап. А то какво? Излезе същата педерастия, каквато стана в Мозила. Ако бях на Захари в тази минутка щчх да бия шута на проекта и немчето да си помисли, какво изначално е сбъркал.
Отново изгледах представянето на vc2014 и забелязах да се споменава нещо, което тук не се каза за т.нар. peep hole optimization. Тук имаше двойно повече време и не се каза. Което само ми говори, колко много неща има в този език. А да и лудата му реализация на ООП. Бая шантаво.
Ако някой смята да си я припомня, силно му препоръчвам да я гледа паралелно с доклада (има го при Боби — ibob.github.io/slides/nimrodbg/index.html), защото качеството на записа е отвратително и нищо не се вижда.
То Нимрод е бая популярен при блятките. Аз от там го знам. Стане, не стане нещо около него и веднага пишат.
Покрай интервюто онзи ден погледнах и пакетната система. Много приятно измислено данните за пакетите да са най-обикновен json. На пръв поглед ми се стори нищо си само ≈40 човека да допринасят за него, но пък като поразгледах джейсона за графика (щото нали Иван за това попита), имаше много интересни находки, чак до Алегрото. За съжаление там нямаше за Кют, явно още не е добавен.
Опитах се да хвърля поглед и на Фастиум. От една страна го има само за една гнусна ОС, от друга се оказа, че дори за нея го няма. Не знам аз ли съм карък, та инсталатора липсваше. Но пък поне по картинки не ме впечатли и не ме спечели. Това защото не ползвам spybook. Ако ползвах сигурно един Хромиум с добавени иконки в заглавката щеше да ми се види добре. Но пък за сметка на това дизайна на страницата му и тази на компанията майка беше зашеметяващ. Много ми хареса. Бих черпил дизайнера му с бира, ако го видя. Чудесна работа.
обджектив С е изчерпан синтакточно а и концептуално и вече няколко години няма нови попълнения от програмисти които да искат да го учат и да пишат за иос, което е пагубно за комюнитито (бизнеса сиреч). И изобщо не съм съгласен че езика е извращение, съвсем приличен нов език си е с неговите странности, които на фона на обжектива са си направо прекрасни.
Захари, можеш ли да кажеш нещо повече за това как нишките споделят паметта? Навремето бях чел, че трябва задължително да е със send/receive и ми стана много симпатичен.
@Георги, принципно всяка нишка в Nim има собствен garbage collected heap. Това позволява на garbage collector-a да работи без синхронизационни примитиви и премахва нуждатата от stop-the-world стъпка, но ограничава споделянето на памет между нишките. За да комуникираш между тях, можеш да ползваш канали със send/receive операции, които копират данните. Всичко това касее нишки със сравнителено дълъг живот.
Когато просто искаш паралелно обработване на някакво количевсто данни (data parallelism), има друг механизъм, които е сходен с така наречения fork-join модел. Паметта притежавана от дадена нишка, временно се разделя на непокриващи се интервали, които са предоставени на N нишки. Основната нишка изчаква всички интервали да бъдат обработени, след което възвръща собствеността си върху паметта и продължава. Повече подробности тук:
Ако решиш да менажираш паметта ръчно, можеш да правиш всичко, което е възможно в C/C++. Има доста добър compile-time анализ, предоставящ ти гаранции за правилни йерархични заключвания. Виж секцията Guards & Locks непосредствено след секцията от предишния линк.
Ура-а-а-а-а, Захари се появи. Да питам и аз нещо. Какво мислиш за този език на Мозилчика и най-вече ме интересува това дето Алекс каза — управлението на паметта е част от типовата система.
Не стана ли прекалено. Едно време тип значеше, едно парче данни дали е низ, дали е знак, дали е число, какво число. Сега смахнати като Хаскел я ползват за странични ефекти, а Мозилчика, за да си управляват паметта. Чувам, че за някакви чудовищни работи се ползва в Скала. И кой знае, какво още има.
Ако не сте гледали „Ex Machina“ още препоръчвам! Много як Hi-Tech Sci-Fi за A.I. (Бах как го съкратих 🙂 ) , и ако евентуално изпитате недостиг на екшън , след това може да гледате „Лудото Макс 4“ 🙂 и да се абстрахирате от 10-те реплики, които разреждат излишно екшъна 🙂 🙂 🙂
Въх, вярно. Много неудобен и омотан тоя WP , няма ли да го изтриете вече и да сложите нещо с акъла си. Може и едно PHPBB ако не ви съ занимава. Или тва отдясно последни коментари трябва да се направо ORDER BY епизот , ORDER BY TIME, и на групи по епизод и всичко ще се оправи 🙂 В скапания WP и добронамерен модератор не може да ги премеси дето трябва нъл ?! Най много да ги изтрие. Скапана работа 🙂 .
П.П.: Тъй кат за мене ако може и групите в различен цвят да ги направите , още по добре ще е , и по някакъв начин и във фийд рийдъра да изпъкват, че и от там често заматам да пиша и … 🙂
Това в отдясно са последни коментари, няма никаква логика да са наредени по епизод. По епизод са наредени епизодите (тоест постовете). Това което заема най-голяма част от екрана.
април 6th, 2015 at 08:19
А стига де! Мислих си, че заради Цветница няма да има епизод и затова вчера не проверявах, а то не само има, ами с онзи мега мозък дето пише Нимрод, дето поради незнайна причина наскоро се прекръсти на безличното Ним. Ще слушам с голямо уоволствие. Благодаря!
април 6th, 2015 at 19:00
Изслушах го. Може би това е първият път да чуя първо втората серия. Не помня да съм го правил. И чух и представянето на госта. Тъкмо щях да изкритикувам, че в сказката с Боби (Турбото, хи-хи) за турнето наблегнаха, че това нещо Нимрод не се транслира към двоичен код, а към цъ плюс едно, за да се ползват милионите човеко часове оптимизации вложени в него. Обаче все пак това в представянето почти се казва. Но пък във втората част изобщо не се споменава, а начина на казване в първата не се разбира, за какво става въпрос. Говореното във втората част е сякаш става въпрос за нормално транслиране.
И пак в представянето стана въпрос защо е това безобразно Ним. Оказа се пак нещо казано на сказката, че на хамериканоски жаргон било значило битник. Но мислех цялата работа за майтап. А то какво? Излезе същата педерастия, каквато стана в Мозила. Ако бях на Захари в тази минутка щчх да бия шута на проекта и немчето да си помисли, какво изначално е сбъркал.
април 8th, 2015 at 10:39
Оказва се, че с оптимизации на компилатора Swift може да е по-бърз от Objective C: http://www.jessesquires.com/apples-to-apples-part-two/
Невероятно, но факт 😐
април 8th, 2015 at 11:25
Няма причина Swift да не стане бърз с времето. Предполагам чисто нов компилатор не са се старали твърде много да оптимизират.
април 9th, 2015 at 00:11
Отново изгледах представянето на vc2014 и забелязах да се споменава нещо, което тук не се каза за т.нар. peep hole optimization. Тук имаше двойно повече време и не се каза. Което само ми говори, колко много неща има в този език. А да и лудата му реализация на ООП. Бая шантаво.
Ако някой смята да си я припомня, силно му препоръчвам да я гледа паралелно с доклада (има го при Боби — ibob.github.io/slides/nimrodbg/index.html), защото качеството на записа е отвратително и нищо не се вижда.
То Нимрод е бая популярен при блятките. Аз от там го знам. Стане, не стане нещо около него и веднага пишат.
Покрай интервюто онзи ден погледнах и пакетната система. Много приятно измислено данните за пакетите да са най-обикновен json. На пръв поглед ми се стори нищо си само ≈40 човека да допринасят за него, но пък като поразгледах джейсона за графика (щото нали Иван за това попита), имаше много интересни находки, чак до Алегрото. За съжаление там нямаше за Кют, явно още не е добавен.
Опитах се да хвърля поглед и на Фастиум. От една страна го има само за една гнусна ОС, от друга се оказа, че дори за нея го няма. Не знам аз ли съм карък, та инсталатора липсваше. Но пък поне по картинки не ме впечатли и не ме спечели. Това защото не ползвам spybook. Ако ползвах сигурно един Хромиум с добавени иконки в заглавката щеше да ми се види добре. Но пък за сметка на това дизайна на страницата му и тази на компанията майка беше зашеметяващ. Много ми хареса. Бих черпил дизайнера му с бира, ако го видя. Чудесна работа.
април 12th, 2015 at 20:04
Не виждам защо трябва да става по бърз език суифта от татко си. Неговата цел не е бързината.
април 12th, 2015 at 23:29
Че татко му бавен език ли е? Аз доколкото разбрах те го критикуват затова, че е много по-бавен от таткото не за това че не е по-бърз.
април 13th, 2015 at 01:15
Анджък де, критиките са не състоятелни, ще го забързат а и идеята му изобщо не е до бързина
април 13th, 2015 at 01:19
обджектив С е изчерпан синтакточно а и концептуално и вече няколко години няма нови попълнения от програмисти които да искат да го учат и да пишат за иос, което е пагубно за комюнитито (бизнеса сиреч). И изобщо не съм съгласен че езика е извращение, съвсем приличен нов език си е с неговите странности, които на фона на обжектива са си направо прекрасни.
май 19th, 2015 at 17:00
Захари, можеш ли да кажеш нещо повече за това как нишките споделят паметта? Навремето бях чел, че трябва задължително да е със send/receive и ми стана много симпатичен.
май 19th, 2015 at 17:31
@Георги, принципно всяка нишка в Nim има собствен garbage collected heap. Това позволява на garbage collector-a да работи без синхронизационни примитиви и премахва нуждатата от stop-the-world стъпка, но ограничава споделянето на памет между нишките. За да комуникираш между тях, можеш да ползваш канали със send/receive операции, които копират данните. Всичко това касее нишки със сравнителено дълъг живот.
Когато просто искаш паралелно обработване на някакво количевсто данни (data parallelism), има друг механизъм, които е сходен с така наречения fork-join модел. Паметта притежавана от дадена нишка, временно се разделя на непокриващи се интервали, които са предоставени на N нишки. Основната нишка изчаква всички интервали да бъдат обработени, след което възвръща собствеността си върху паметта и продължава. Повече подробности тук:
http://nim-lang.org/docs/manual.html#parallel-spawn
Ако решиш да менажираш паметта ръчно, можеш да правиш всичко, което е възможно в C/C++. Има доста добър compile-time анализ, предоставящ ти гаранции за правилни йерархични заключвания. Виж секцията Guards & Locks непосредствено след секцията от предишния линк.
май 21st, 2015 at 10:36
Ура-а-а-а-а, Захари се появи. Да питам и аз нещо. Какво мислиш за този език на Мозилчика и най-вече ме интересува това дето Алекс каза — управлението на паметта е част от типовата система.
Не стана ли прекалено. Едно време тип значеше, едно парче данни дали е низ, дали е знак, дали е число, какво число. Сега смахнати като Хаскел я ползват за странични ефекти, а Мозилчика, за да си управляват паметта. Чувам, че за някакви чудовищни работи се ползва в Скала. И кой знае, какво още има.
май 21st, 2015 at 11:42
Ако не сте гледали „Ex Machina“ още препоръчвам! Много як Hi-Tech Sci-Fi за A.I. (Бах как го съкратих 🙂 ) , и ако евентуално изпитате недостиг на екшън , след това може да гледате „Лудото Макс 4“ 🙂 и да се абстрахирате от 10-те реплики, които разреждат излишно екшъна 🙂 🙂 🙂
май 22nd, 2015 at 07:35
Сетих се, че Stilgar нещо си правеше майтап с „Питон“ и игри …
Та … 🙂 няколко от по известните на човечеството … :
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Python-scripted_video_games
май 22nd, 2015 at 09:06
Стига маца по коментарите за Nim бе!
май 22nd, 2015 at 10:07
Въх, вярно. Много неудобен и омотан тоя WP , няма ли да го изтриете вече и да сложите нещо с акъла си. Може и едно PHPBB ако не ви съ занимава. Или тва отдясно последни коментари трябва да се направо ORDER BY епизот , ORDER BY TIME, и на групи по епизод и всичко ще се оправи 🙂 В скапания WP и добронамерен модератор не може да ги премеси дето трябва нъл ?! Най много да ги изтрие. Скапана работа 🙂 .
май 22nd, 2015 at 10:08
П.П.: Тъй кат за мене ако може и групите в различен цвят да ги направите , още по добре ще е , и по някакъв начин и във фийд рийдъра да изпъкват, че и от там често заматам да пиша и … 🙂
май 22nd, 2015 at 14:02
Това в отдясно са последни коментари, няма никаква логика да са наредени по епизод. По епизод са наредени епизодите (тоест постовете). Това което заема най-голяма част от екрана.