Епизод 2

Епизод 2 на Nerds2Nerds записан на 25.05.2013 с основна тема разработка на игри. Гост е Георги Ракидов разработчик на игри от Ivent Games.

Част 1 – обзор на новините

Директен линк към част 1 (mp3) (ogg)

00:00 – представяне на госта и неговия проект Strength of the Sword 3 за PlayStation 3
06:35 – Yahoo купи Tumblr
08:10 – JIF или GIF?
09:40 – Ким Дотком държал патента за оторизацията с две стъпки. (малка дискусия за облаците и сигурност)
16:58 – Google губят масово съдебни дела срещу Microsoft. (малка дискусия за патентите и лицемерието)
21:25 – Opera минава на Webkit (малка дискусия за енджините и фрагментацията)
27:07 – Google опитват да сложат система за разплащане директно в Gmail
31:17 – Децата затъпявали ако четяли книги на iPad?
33:24 – Списание Форбс определи Kaldata като най-иновативния портал в България?

Част 2 – Разработка на игри, новото поколение конзоли, Unity3D, Kinect, пазарът на игрите и др.

Директен линк към част 2 (mp3) (ogg)

Tags: , , , ,
| юни 8th, 2013 | Posted in Uncategorized |

10 Responses to “Епизод 2”

  1. Dimitar Nikolov Stankov Says:

    Доста интересна втора част 🙂 ….

    Ще ми е интересно да чуя мнението на Георги Ракидов за тези технология :

    Unlimited Detail Real-Time Rendering Technology

    http://www.youtube.com/watch?v=JVB1ayT6Fdc
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f_ndZ8ETbqU
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oCgs–hv0Go
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=00gAbgBu8R4

    http://www.euclideon.com/

  2. Dimitar Nikolov Stankov Says:

    ето още едно впечатляващо видео

    http://www.youtube.com/watch?v=ajB3ejLhfoI

  3. Георги Ракидов Says:

    Аз мисля, че ще има смели хора, които да го използват. Не очаквам обаче утвърдени студия да се втурнат. Важно е да си отговорим какви проблеми решава това и какви създава.

    Очевидно, дава по-добър детайл, когато камерата се приближава, но кога за последно някой е имал проблеми с малкото детайл, дори и на това поколение компютри/конзоли?

    Нищо не се казва за анимация и динамични сцени. Ако това иска тотална промяна на производствения конвейр, то това значи, че ще навлиза много, много бавно, колкото и да е добро.

    Другото е, че на сегашните системи, подобно нещо може да се постигне и със стандартни средства. Съгласи се, че нещата дето ги виждаме не ни „изкъртват отвсякъде“ както например: http://www.youtube.com/watch?v=kr2oHPSJ0m8

  4. Георги Ракидов Says:

    Също така смятам, че усилията да се вкара това в енжина, няма да си струват толкова, колкото да се наемат повече, по-добри артисти. Да не говорим, че след това ще трябва дълго време, да се обучава, целия екип как да създава творческо съдържание за тази технология.

    НО, в крайна сметка си мисля, че трябва да се обърне сериозно внимание на тази идея. Може би, в началото, ще е по-подходящо с това да се заеме академичната общност по университетие.

  5. Dimitar Nikolov Stankov Says:

    ами явно ще навлиза бавно ако изобщо навлезе …
    те май точат технологията за 3d карти където анимация и динамични сцени
    но самата технология ми не са мноо от значение се струва изумителна ….автора на това чудо казваше някъде че броя на полигоните/детайлите (дори и да са трилиони) в една сцена не променя натоварването на процесора …т е и от там идва прозвището unlimited и в демото не използват видео карта а само процесор !!! ….не знам но ми се струва на светлинни години пред досегашната технология и софтуер ?

  6. Dimitar Nikolov Stankov Says:

    опс първият ми текстов лапсос 😀

  7. Георги Ракидов Says:

    В крайна сметка, няма смисъл да се рендват повече от определен брой триъгълници – например повече от броя на пикселите, нали така? Въпроса е как софтуера да подава приблизително този брой. Аз мисля, че теселацията, ако е интелигентно написана, дава тази възможност. Което прави навлизането на технологии като горната още по-бавно и оспорва смисъла и защото теселацията е част от съществуващия конвейр.

  8. Svilen Says:

    Ето нещо, което намерих днес: http://www.kickstarter.com/projects/1937035674/leadwerks-build-linux-games-on-linux
    Явно нещата за Linux наистина се променят :).

  9. Dimitar Nikolov Stankov Says:

    „Явно нещата за Linux наистина се променят “
    … те дорде линукс избута уин, конзолите ще завземат пазара …щом аз почнах да се чуда за едно ps4

  10. Dimitar Nikolov Stankov Says:

    ето една доста прилична игра писана на юнити http://www.drakensang-online.bg

Leave a Reply