Епизод 7 на Nerds2Nerds записан на 28.06.2013 с основна тема асинхронно програмиране с yield и async/await.
Част 1 – обзор на новините
Директен линк към част 1 (mp3) (ogg)
00:50 – наши математици с 6 медала от балканската олимпиада
03:10 – Google Maps вече без облаци
05:10 – Google не искат да трият информация за потребители
15:30 – Аndroid 4.3?
15:50 – Google подготвят гейм конзола базирана на Android
16:50 – колко са космическите станции? Може би две?
18:30 – вграждат софтуер против принтирането на оръжия в 3D принтерите
20:50 – акциите на Apple паднаха под $400
23:40 – Intel имат технология, която позволява да разбират за какво си мислиш в момента
24:50 – Firefox 22 вече е налична
26:00 – Google лансират нов мрежов протокол
30:10 – Какво се случва, ако пиете Кока-Кола вместо вода
33:40 – Kinect на Xbox One няма да е съвместим с PC
38:30 – Конференцията Build
– Oracle продукти в Azure
– Новости в Azure
– Windows 8.1
– Internet Explorer 11 с WebGL и SPDY
Част 2 – Асинхронно програмиране с yield и async/await
Директен линк към част 2 (mp3) (ogg)
Синхронният код, който обсъждаме в част 2:
public static void Test() { for (int i = 0; i < 10; i++) { try { int firstCallResult = GetIntFromService(); string secondCallResult = GetStringFromService(firstCallResult); Console.WriteLine("Result: " + secondCallResult); } catch (Exception ex) { Console.WriteLine("Error: " + ex.Message); } } }
Примерна асинхронна версия с callbacks:
public static void Test(int iteration) { GetIntFromServiceAsync() .ContinueWith(t => { if (t.Exception == null) { int firstCallResult = t.Result; GetStringFromServiceAsync(firstCallResult) .ContinueWith(t2 => { if (t2.Exception == null) { string secondCallResult = t2.Result; Console.WriteLine("Result: " + secondCallResult); Continue(iteration); } else { Console.WriteLine("Error: " + t.Exception.Message); Continue(iteration); } }); } else { Console.WriteLine("Error: " + t.Exception.Message); Continue(iteration); } }); } public static void Continue(int iteration) { iteration++; if (iteration < 10) { Test(iteration); } }
Асинхронна версия с async/await:
public async static Task Test() { for (int i = 0; i < 10; i++) { try { int firstCallResult = await GetIntFromServiceAsync(); string secondCallResult = await GetStringFromServiceAsync(firstCallResult); Console.WriteLine("Result: " + secondCallResult); } catch (Exception ex) { Console.WriteLine("Error: " + ex.Message); } } }
Презентация за използване на yield за асинхронно програмиране:
http://channel9.msdn.com/blogs/charles/jeffrey-richter-and-his-asyncenumerator – изисква Silverlight за да се гледа в браузъра, но може да се свали файл.
Допълнителна информация за async/await – http://msdn.microsoft.com/en-us/library/vstudio/hh191443.aspx
Обща информация за генераторите – http://en.wikipedia.org/wiki/Generator_(computer_programming)
юни 29th, 2013 at 00:26
Nokia дава информацията на Bing Maps 🙂
юни 29th, 2013 at 02:54
Btw, търсенето в стора го прави моя екип 🙂
юни 29th, 2013 at 03:33
Ще препоръчва ли tower defense игри? 🙂
юни 29th, 2013 at 03:56
Значи, обсъждал съм въпроса за напечатаното оръжие с хора които разбират от оръжие. Според тях това са пълни глупости. В огнестрелното оръжие има части които са от жизнена важност, които няма как да се напечатат. Например цевта се прави от специална стомана и се обработва на струг. Барута не е този димен черен барут който всеки може да си произведе вкъщи, а си трябват знания и оборудване. Отделно, няма как да се напечатат гилзи.
Иначе, всеки може да си направи вкъщи черен барут, да го натъпче в една метална тръба и да сложи парче метал вътре. Можеш да му сложиш и ръкохватка. С такова оръжие теоретично може да се убие човек. Обаче, мераклийте да правят такива оръжие не са много.
Питах и за балоните на гугъл хора които разбират от авиация. Според тях това са глупости. Едно, че балоните са неуправляеми, второ, че има бури които ще ги разрушават, трето, че ще са чудесни мишени за зенитните войски на разни тоталитарни държави които не желаят свободен интернет.
юни 29th, 2013 at 10:13
Всъщност, принтираните оръжия, обикновено могат да произведат 1 изстрел. Но за терористичните атаки, отвличания на самолети и подобни, един стига. Това е причината да ги смятат за опасни.
юни 29th, 2013 at 12:54
Абе какво принтирано оръжие да стреля какви 5 лева 🙂 , даже и да успеете да го накарате да гръмне , туй ше е последния ви изстрел 🙂
юни 29th, 2013 at 15:24
Китайчето на четиринайсет години е изпило допинг колкото за десет четирсетгодишни.
Това с жената и колата много ме развесели, но като се замисля съм го виждал и преди – във филма idiocracy.
юни 29th, 2013 at 15:57
А за php 5.5 няма ли да се каже нещо?
юни 29th, 2013 at 16:44
Thedem пластмасата е по-издръжлива от колкото си мислиш, може да се „изпринти“ оръжие на 3Д принтер, но това оръжие ще възпроизведе, точно един изстрел. На времето имаше едни ключодържатели, българско производство, които бяха забранени в самолетите, точно защото можеха да възпроизведат изстрел с боен патрон. А боеприпаси могат да се купят лесно, дори и тук в България, та камо ли в САЩ.
юни 29th, 2013 at 20:53
Prediction-а в multipllayer игрите всъщност не е това, което Стилгар каза. Prediction-а е част само от клиент-а. Когато играчът започва да се движи той изпраща инфо към сървъра че се движи в тази посока, след което сървърът трябва да потвърди (да изпрати пакет обратно). Това се прави за да се предпази от „хакери“. Така обаче винаги има дилей когато се опиташ да се движиш. Тук идва предикшъна. Клиента освен че изпраща къде иска да се придвижи веднага тръгва натам (тоест предикт-ва :D) без да има потвърждение от сървъра. Когато дойде потвърждението от сървъра клиентът проверява дали е предсказал („предиктнал“) правилно и да коригира позицията съответно. Нещата при коригирането стават малко по-сложни, защото клиентът трябва да пази буфер с инпут-и за които все още няма потвърждение, но да не навлизам в детайли.
юни 29th, 2013 at 23:37
@Данаил Рабаджийски , точно тая пластмаса не е много здрава. По надеждно е даже черешово топче :). Пружини от пластмаса също няма да работят. Има един куп части които не могат да са от пластмаса. Ключодържателите за които говориш „ОСА“ са от слаба метална сплав и са предназначени за сигнални и газови патрони, частите вътре са си стомана а и газовите нямат товар. Единствените функциониращи части които могат да се направят на 3д принтер са приклад, ръкохватка, ложа и др. незначителни за работата. Цев и затворна система от пластмаса … трябва да си самоубиец за да ползваш такова нещо 🙂 , пък и да сработи веднъж ще е толко ефективно , че по добре да хвърляш шурикени 🙂
юни 30th, 2013 at 13:49
Ква е тая глупост за китайската станция? Още миналата година се знае че качиха прототип на станция барабар с жената в космоса – първата им. Те отдавна имат планове да качат в космоса станция понеже при създаването на МКС САЩ отказа Китай да участва и руснаците се съгласиха (ся може да се окаже че са сгрешили)
юни 30th, 2013 at 13:52
Ето статията на български за временната космическа станция. Тия от Гизмодо или там които са кво се правят на ударени и вадят псевдо сензации: http://www.dnevnik.bg/sviat/2012/06/16/1847621_pekin_izprashta_dnes_purvata_kitaika_v_kosmosa/
юни 30th, 2013 at 14:37
Да и на Wikipedia гледах пише кога ще стартира официално. Абе въобще ако е такава сензация сигурно не е:)
юни 30th, 2013 at 18:40
Много добре го обяснихте във втората част. Хора които не са знаели за тази възможност, а им трябва – на 100% са го разбрали. И както казахте, просто ще очакват новини за новия подход async/await – защото това си е подход за улеснение.
Реално погледнато, ти оставяш компилатора да има грижата за callback реализацията като ти само му оказваш нещо като маска(шаблон). Тази маска съдържа информация само и единствено за това, кое трябва да е асинхронно и по какъв начин да е асинхронно 🙂
Тази концепция е доста интересна, но пък този shortcut, който се получава е леко проблемен.
Защо, защото сега обеснявате тази нова концепция като казвате, че замества callback функционалността. Но я си представете за в бъдеще как ще се обеснява, когато концепцията вече е наложена. Тогава когато тръгнете да обеснявате, ще трябва да обясните какво са и callback. Мисълта ми е, че няма как да се избяга напълно от това. За сега се прави това „скриване“ на кода от спагети и то по този елегантен начин, но реално погледнато обяснението ще си остане все така „сложно“ 🙂
юни 30th, 2013 at 18:55
Както казва Joel Spolsky – „абстракциите ни пестят време когато работим, а не когато учим“
юни 30th, 2013 at 19:06
😀 Само като си видях коментара с тия правописни грешки…
Повече не трябва да се обаждам, че съм много зле – къде го пиша вярно, къде грешно 😀 Срам, така е като не ползвам spellcheck.
юни 30th, 2013 at 20:56
!ntel, не е до спелчек ……. то в прогимназията не ни учат, как се ползва спелчек, а ни учат да пишем правилно.
юни 30th, 2013 at 22:39
Що не го минахте тоя код през code prettify ? Едно нещо за колата искам да кажа … въпреки че колата е кофти, е безценна когато ти е лошо. Пробвайте когато ви се гади, изпиийте едно кенче кока кола и на минутата ще ви светне.
юни 30th, 2013 at 22:50
Гледах човека, който го беше направил пистолета да гостува на Алекс Джонс и той каза, че има принтери които могат да принтирват и метални части, но той просто не може да си го позволи. Сега в момента работеха да могат да направят схеми и за други оръжия, включително калчшников. Дали ще успеят е друг въпрос, но е доста сигурно, че ще могат да направят някакво използваемо оръжие в близкото бъдеще.
Аз лично не виждам какъв е проблема с принтирането на оръжия. Във всяка една страна можеш да си купиш всякакво оръжие, стига да имаш пари. И то ще е с много по-добро качество от принтираното.
юли 1st, 2013 at 00:58
Т’ва пък с акциите не е показател за нищо. И е поредното доказателство колко изчанчен е Wall Street и цялата фондова борса. Apple е в невероятно финансово състояние, приходите има надвишават тези на Google, нищо, че вторите имат (много)по-висока цена на акцията.
Цената на акция не винаги е важен фактор и не винаги е отражение на мнението на клиентите за съответната акция. Цената може да бъде повлияна от толкова минорни и ирелевантни неща, че свят да ти се завие. Днес някой пусне слух, утре друг и хайде – цените падат. То акциите на Berkshire Hathaway се качват, само защото името Anne Hathaway се е появило във вестник или списание.Това е факт и дава реална представа са това какъв фактор са акциите.
Гледайте финансовите резултати и продажбите. Щом при Apple те са рекордни, значи клиентите като цяло са доволни. Точка. Истинският балон е Google с тези $880, 37, ама нейсе…
юли 1st, 2013 at 10:01
@Кирил , вероятно е ставало въпрос за компютърно управляема фреза, ама тя не принтира а изрязва. Има механични, лазерни и с водна струя. Може би и плазмени да са направили, след като имаплазмени резачи 🙂 . Водните са най прецизни. Работят с няколко хиляди атмосвери налягане. Общо взето всичките вариянти са много скъпа техника 🙂
юли 1st, 2013 at 10:02
Ах тая опера и на нея няма спелчек , ама в момента само това е под ръка 🙂
юли 1st, 2013 at 11:53
Сигурно за видяли Shenzhou 10. Даже и по нашите телевизии даваха репортажи за тайконавтите 🙂
http://en.wikipedia.org/wiki/Shenzhou_program
А като сме я захапали тая тема защо не направите един каст за NodeJS? Между другото и там си има библиотеки за избягване на callback hell. Например тази https://github.com/caolan/async
юли 1st, 2013 at 12:28
@List тази библиотека, която си дал е за съвсем друго нещо и ако погледнеш ще видиш, че си ползва callbacks обилно. Досега не съм видял и според мен е невъзможно да се постигне ефектът посочен горе без специална поддръжка в езика била тя за async или за iterators/generators. От друга страна наистина има решения на проблема, но още не са част от официалния node.js, например – http://koush.com/post/yield-await-v8
Споменатият в подкаста IcedCoffeeScript също може да бъде използван с node.
юли 1st, 2013 at 14:15
Да, тя просто прави асинхронното програмиране малко по-приятно занимание.
Полезна е при случаи когато искаме да избегнем влагането на няколко callbacks един в друг.
Просто прави кода малко по-читаем. А има идруги интересни неща в нея, като например async.auto 🙂
юли 1st, 2013 at 14:38
Мен ми се струва, че просто прави неща като сортиране, филтриране и прочие с асинхронни функции за сравнение, предикат, etc.
юли 2nd, 2013 at 02:31
В първата част на подкаста имаше новина за Ейпъл и по-точно как цената на акциите им пада и компанията се влошава.
Да направя уточнение, не защитавам Ейпъл, а по-скоро съм възмутен от незнанието как се тълкуват финансови данни за акции. Новината може да означава всичко, но все пак човек с елементарни знания по икономика, търговия на акции и ценни книжа ще може да обясни, че това не е така.
Няма смисъл да се разяснявам може да го прочетете в някой курс по финанци…. Само ще подчертая, че спадовете в растежа са необходими и не са феномен, който да означава, че дадена компания тръгва надолу.
юли 2nd, 2013 at 02:43
Относно async:
Примера е малко недвусмислен. Не си играх да проверявам дали в материалите от MSDN-a е също така написан….
Какво имам предвид? Ако предположим, че първия асинхронен метод вика външен сървис, после втори (с резултата от първия) и после се ъпдейтва нещо (в случая конзолата) то какъв бил ефекта от цикъка, ако имаме проблем, например лоша връзка, още когато викаме първия сървиз за първи път. Това ще блокира ли изпълнението като цяло или цикъла ще започне втора итерация без да се интересува от резултата от първото изпълнение?
Не е ли същата работа да напишем кода с 5 х 3 линии (викане първи съвиз, втори сървиз, конзолата) = 15? Доколкото разбирам резултата от изпълнението се пренебрегва т.е. не се чака за него, ако следващата операция не зависи от него.
От гледна точка на дизайна: Още ако първото викане на първия сървиз завървшва с грешка, има ли смисъл да првавим 2,3-то и т.н извикване на същия сървиз?
юли 2nd, 2013 at 10:11
Примера си го измислих лично аз on the fly. За да разбереш какво ще стане в асинхронната версия виж синхронната. В случая ако се забави 1 service няма да продължи цикъла докато не се получи отговор или грешка. Разбира се може да се направи и да продължи, но в примера е избрана тази версия. Както казах приемаме че искаме да направим синхронната версия (виж кода горе) асинхронна като запазим семантиката напълно.
юли 2nd, 2013 at 10:23
Internet explorer 11 ще го има за Windows 7.
юли 2nd, 2013 at 10:39
Има упорити слухове, че ще го има, но не мисля, че не е потвърдено официално. По принцип политиката им от 9 насам е да пускат браузъра за последните 2 версии на Windows.
юли 2nd, 2013 at 11:56
Малко странна политика, какъв е плюсът на това да го правят по този начин, който казваш.
Не казвам, че не е така, то се вижда.. но не разбирам ?!?
юли 2nd, 2013 at 12:06
Ако питаш защо не поддържат 12 годишен Windows – еми защото не искат хората да го ползват. Освен че е техническо бреме, нямат и интерес. Те искат хората да си купят новия Windows, а не да продължават да ползват XP.
Ако питаш защо ще поддържат 7, а не само 8 – еми все пак имат някакъв срам и не могат да отрежат толкова нова версия на операционната система. Ама ще видим дали не могат 4 години са цяла вечност в IT.
юли 2nd, 2013 at 12:24
Така е, но с Internet Explorer не вярвам да ме накарат да си купя windows 8 примерно, ако не се поддържа на 7.
юли 2nd, 2013 at 12:29
Еми те нещата се трупат. Някой ще го накара IE, друг ще го накара DirectX, рано или късно ще има достатъчно неща да накарат хората да си купят нов Windows.
юли 2nd, 2013 at 12:32
Така стана със Windows XP, но до колкото прочетох наскоро някъде, Windows XP е по – продаван от 7 в момента, не по принцип. Защо тогава не поддържат IE 10 на XP ?
юли 2nd, 2013 at 14:18
Не е по-продаван от 7. Това не би било възможно предвид, че XP не се продава изобщо.
Да питаш защо MS не поддържат IE10 на XP е същото като да питаш защо например Google не поддържат IE6. XP е техническа тежест за всички и компаниите (най-вече Microsoft) се опитват да избутат потребителите му към нещо от нашия век.
юли 2nd, 2013 at 15:11
Google искат да се ползва техният браузър, естествено всички искат да ползват неговият продукт.
Според мен Google точно заради това спряха поддръжката. Нали мапс-а им си работеше на IE6, спряха го, Google+ работеше макар и малко зле, спряха го и всичките им подобни гугълщини.
Докато Microsoft са ми мътни, XP (тук да отбележа, че сгреших за пазарният дял на XP и 7) е много използвана ОС, особено във фирмите.
Често се среща XP, в мобилните оператори този дето ти взима парите на касата работи на XP, други фирми дори да не са ИТ, ползват XP (Това конкретно в България), правил съм сайт за една фирма, която супер много държеше сайта да работи на IE6 и IE7, защото имали над 3000 човека с лицензирано XP и не можели да ползват друго.., в HP също е така, поне до миналата година беше така.. сега незнам.
юли 2nd, 2013 at 15:28
Ами не си прав. Ако беше за това щяха да спрат поддръжката и на IE10. То Chrome не се конкурира с IE6. Пък и айде Google имат браузър, ами Facebook защо спряха поддръжката на IE6? Както няколко пъти казах старият софтуер е тежест за разработчиците. Идват нови features а те не могат да ги ползват щото старите неща не ги поддържат. Съответно в един момент се слага чертата и се казва на хората да upgrade-ват. За desktop разработчиците XP е като IE6. То е нещото което ги дърпа надолу. За Microsoft положението е особено зле щото на тях се оплакват за security и други updates, а пък нови пари не пристигат (както казах XP не се продава от повече от 2 години) и затова те се опитват всячески да бутат хората към по-нови версии на ОС-а. В крайна сметка MS правят парите от продаване на Windows. Тях не им пука кой браузър ползваш ако го правиш на последната версия на Windows.
юли 2nd, 2013 at 15:45
Хайде да ги видим как ще ме накарат да мина на по-горна операционна система от XP.
Ще ми спрат ъпдейтите? Ха, та аз и сега съм ги изключил генерално и съм затрил всичко, което е свързано с тях.
Въпреки, че машината ми е с достатъчен ресурс да използвам каквато и да е операционна система, просто нямам нужда от нещо по-високо от XP, защото и това ми върши повече от добра работа, задоволява напълно нуждите ми и ми харесва. Не виждам просто смисъла и логиката да се развалям комфорта като премина например на 7 (единственият поносим Window$ след XP, 8 не го слагам изобщо за OS).
Игри не играя, DirectX-и и performance не ме интересува.
Да, процесора ми ще работи по-добре със 7, но пък на мен няма да ми е комфортно. А за мен наличието на комфорт когато седна пред машината е повече от важно.
Навика при мен е доста силен фактор, и може би заради това не желая да ползвам друга операционна система.
Както казах обаче – M$ няма да ми казват какво да правя и какво не.
юли 2nd, 2013 at 15:53
Е ти ако не ъпдейтваш XP, сигурно го реинстолваш всяка седмица…, то незнам дали имат ъпдейти въобще от Microsoft за XP
юли 2nd, 2013 at 15:57
Не знам дали ще ми повярваш, но XP-то не съм го преинсталирал повече от 5 години.
Това с редовна софтуерна поддръжка – чистене на временни файлове, поправяне на невалидни регистри и т.н.
И работене с един затворен кръг от програми, портативни най-често, без инсталации и деинсталации.
Работи си бързо, не се оплаквам.
Има все още поддръжка, хотфиксове, писани от пияни програмисти на половин надник, до април 2014.
юли 2nd, 2013 at 15:58
И защо свързваш това, че не се ъпдейтва с честа преинсталация?
Именно от проблеми с некадърни ъпдейти и последващото глобално омазване на OS се налага преинсталация, а не от неъпдейтване.
юли 2nd, 2013 at 15:59
Сигурно диска ти е фрегментирал та чак вкаменен.. и скърца :)) , като знам windows xp каква организация има на нещата.
юли 2nd, 2013 at 16:02
Не, в отлично състояние си е.
Дефрагментирам го редовно. S.M.A.R.T. статуса му е екстра, да чукна на дърво.
юли 2nd, 2013 at 16:03
Дефрегментацията извършва много read/write операции, не е много хубаво да е честичко 🙂
юли 2nd, 2013 at 16:06
Наясно съм, на месеца може би два пъти не мисля, че ще му се отразява толкова зле.
Като се има в предвид, че Windows 7 е настроен да дефрагментира по подразбиране на седмицата веднъж.
юли 2nd, 2013 at 16:16
Незнам, но ако е настроен по подразбиране да дефрегментира, той няма да е особено полезен за тези които имат SSD, имайки на предвид, че windows 7 не разпознава лесно SSD, поне не и по подразбиране.. както е windows 8. А за SSD-тата не е хубаво много read/write 🙂
юли 2nd, 2013 at 16:29
Е то при SSD не ти пука дали ще се фрагментира.
Ами programings предполагам ще дойде един момент в който ще ти се развали например дъното и ще потърсиш да си купиш ново, но на пазара няма да се продава нито едно с драйвери за XP 🙂
юли 2nd, 2013 at 16:34
Напротив, пука ми за живота на SSD-то, а дефрегментацията го съкращава.
юли 2nd, 2013 at 16:42
Да ама няма никаква причина да дефрагментираш. Спокойно може всичко да си седи фрагментирано без да ти пада производителността.
юли 2nd, 2013 at 16:49
Естествено, че няма да дефрегментирам SSD-то. Споменах го защото @programings написа, че win7 по подразбиране дефрегментирал..
юли 2nd, 2013 at 17:37
Е мисля, че е разумно да предположим, че Microsoft не са ЧАК такива идиоти и не пускат автоматична дефрагментация на SSD.
юли 2nd, 2013 at 17:45
Ами за да разбере win 7 че ползваш SSD, се пипаше нещо по регистрите, незнам..
юли 2nd, 2013 at 18:18
„Ами programings предполагам ще дойде един момент в който ще ти се развали например дъното и ще потърсиш да си купиш ново, но на пазара няма да се продава нито едно с драйвери за XP :)“
Е, ще си намеря същото като моето в eBay, ремаркетирано или стара наличност.
юли 2nd, 2013 at 18:31
Ти май не си падаш по новите неща ?
юли 2nd, 2013 at 19:25
Никак даже.
юли 2nd, 2013 at 21:14
Дъдем, ако Опера нямаше уникално добра правописна проверка, изобщо нямаше да я ползвам. Питай ме как се чувствам сега с Ievil дето наистина няма.
Тая китайска станция е експериментална и много мъничка. Знам за нея повече от година и половина. Звездичко я споменава от време на време. Не е нищо особено и е бая мъничка. Никаква новина не е това.
Китайските планове за космоса са бая по-амбициозни. И индийските. И японските. И корейските. И въобще нагпреварата там става сериозна.
юли 3rd, 2013 at 04:58
Благодаря за информацията относно Кока-колата.
Спаси ми живота, сега като се замислих в последните няколко месеца карам само на кола, а вода почти не пия…
юли 3rd, 2013 at 07:30
Айде стига бе, XP е толкова голям воденичен камък, че не знам как има хора които го ползват по собствено желание. Айде служебно може, фирмата купила лицензите и не им се купуват нови, ама ти сам да идеш да го купиш/изпиратстваш, си е пълна глупост.
То със същия успех може да ползва човек и windows 3.11 или Ubuntu 7.04 или Slackware 8.
юли 3rd, 2013 at 08:22
@Жеко Жольов Копача , то има ама като не я ползвам и не знам де е :). Па менютата на операта ми идват едни прекалено юзър френдли … чак ми се приисква да ползвам W3M 🙂
юли 4th, 2013 at 15:31
Принтирането на оръжия за момента е най популярно в САЩ. По техните закони части за оръжия могат да се продават свободно. Единственият компонент, за който се иска разрешително, е цевната кутия, и то долната част, в която се помещава ударно-спускателният механизъм. 3d принтирането на тази част е достатъчно да се произведе нерегистрирано оръжие. Вече са правили прототипи, с които се произвеждат до 600 изстрела преди карабината AR-15 със отпечатана цевна кутия да се счупи.
юли 4th, 2013 at 19:28
Ама какъв е смисъла да си принтират опасни за здравето самоделки , при положение че там оръжията се продават по супермаркетите и гледат само да не си съден или освидетелствано луд и да имаш годините.
юли 8th, 2013 at 22:28
Епизодът беше супер.
Ще е още по-добре, ако Stilgar си вземе микрофон като на Gatakka 🙂
юли 9th, 2013 at 00:12
Не съм убеден, че е от микрофона. Gatakka записва на неговия компютър и не му се губи качество през Skype. Пък и говори по-ясно, с по-малко паразитни думи и има по-плътен глас. Трябва да видя дали има микрофон, който може да помогне с това 🙂
юли 9th, 2013 at 11:11
Ще се радвам, ако можеш да подобриш качеството. Надявам се, че ще слухтя по-малко следващите епизоди (може би не само аз) 😉
юли 9th, 2013 at 17:04
@Stilgar щом от музикални инвалиди в Пайнер могат да направят певици, които се слушат, не виждам защо да не можеш да си намериш микрофон.
А за по-ясното говорене и паразитните думи ти трябва да запишете още няколко подкаста и ще си готов.
юли 9th, 2013 at 17:06
Но каквото и да е качеството ви гарантирам, че ще се слуша.
юли 9th, 2013 at 17:37
Абе не мисля, че е от микрофона. По-скоро е от Skype и лагове по мрежата. Ванката записва при него и реално няма как да му се лагне звукът.
юли 9th, 2013 at 21:31
Що се отнася до звука, проблема е в скайп. Какъвто и микрофон да сложиш, с тея мачкания и т.н. в тоя скайп качеството се губи. Имаше една програмка за правене на online радио, с която може да се правят конферентни връзки, но в момента не съм сигурен че я има за линукс.
Друг вариянт който смятам че може да е подходящ е да си дръпнете pidgin и да пробвате през него.
Все пак качеството за ентусиясти без особена аудио техника е на доста добро ниво. Хайде давайте и следващия подкаст че вече ми липсвате с вашите дръвени философии 🙂
юли 9th, 2013 at 23:09
Здравейте, кога да очаквам епизод 8?
юли 9th, 2013 at 23:18
Проблемът с тея алтернативни специализирани програми е, че не върви да караме госта да си ги инсталира.
юли 10th, 2013 at 10:37
Уж сте някакви geek-ове, пък с един микрофон не можете да се оправите 🙂
Аз така и не разбрах схемата с изработването на епизодите. Значи gatakka го записва, докато всички говорят в конферентен през Skype?
Не може ли всички участници да записват, през собствения си микрофон (за по-добро качество) и накрая просто да се обработят отделните записи?
юли 10th, 2013 at 10:45
@xnaf ако не се получат някви проблеми пак в петък късен следобед. Обаче няма гаранция, че няма да се получат проблеми щото вече на 2 пъти се получиха тая седмица (конфликти в разписанията и неочаквани ангажименти).
юли 10th, 2013 at 11:49
Как така не върви. Казваш му какво да си инсталира и кога да протече разговора, ако не иска – бой. Даже и да е изпълнителен пак трябва да го поступвате от време на време! А ако е извън България му кажете да хваща първият самолет и да идва да яде бой.
А мислите ли да включвате теми различни от IT?
юли 10th, 2013 at 13:14
Не мислим да включва теми различни от IT. Всъщност дори не съм много убеден за теми които не са свързани пряко с програмиране, например как да се поддържа локална мрежа или как да конфигурираме exchange server не ми харесва за тема на podcast-а.
юли 11th, 2013 at 08:41
Вземете си напишете един блог бре програмистите, какво я ползвате тая бъгня дето и изкачат редовете от елементите, толко ли ви е трудно ?!
юли 11th, 2013 at 09:49
А не е ли по-лесно само да оправим този проблем, вместо да пишем нещо, което се е доказало, че е читаво, и са вложени хиляди човеко-часа в него, от тесни специалисти?
юли 11th, 2013 at 11:32
Винаги е по добре, специализираното за конкретни нужди според мене, отколкото мултифункционално с един куп излишни неща, които не се ползват и могат да се развалят и да пречат 🙂 .
юли 11th, 2013 at 14:40
Мдам. Ей сега сядаме 2 месеца да пишем специализирана система, в която се публикуват постове, отдолу може да се коментира и администраторът може да трие или редактира коментари. И спам филтри ще напишем както и любимият на народа plugin, който да показва знаменце, операционна система и браузър.
юли 11th, 2013 at 19:05
Аз си мислех че за 2 дена ще се оправите 🙂
юли 11th, 2013 at 22:18
Този plugin по-добре го махнете. Гестаповски истории, а хем повечето тука са за защита на личното пространство и данни.
юли 12th, 2013 at 09:55
Интересно какво ще стане, ако си сменя User-Agent хедъра на някаква невалидна операционна система при изпращане на POST заявката за коментар тук. 😀
Ще прецакам ли плъгина?
юли 12th, 2013 at 10:55
Силно ме съмнява да го прецакаш. Все пак да не съм го правил аз за 2 дена.
юли 12th, 2013 at 15:42
То не е казано че системата дето да показва джиндифлюшките трябва да е на отделен плъгин като си го пишеш ти, иначе на .NET ако го правиш, не знам там колко бързо стават нещата, може и 2 месеца да идат 🙂 🙂 🙂
юли 12th, 2013 at 15:47
@programings, придполагам, че няма да го прецакаш, най-вероятно ще върне някаква дефолтова стойност или няма да върне нищо, ама не вярвам да се счупи нещо.
юли 12th, 2013 at 15:54
Иначе е плъгинче, ето си го : http://wordpress.org/plugins/show-useragent/
юли 12th, 2013 at 17:10
Такова е, толкова си можем за това ползваме готово.